måndag 13 december 2010

Rekryteringståget i Malmö

Hej,
David Artberg heter jag och är sedan två veckor tillbaka ny studentkoordinator här på NCC Construction Sverige.

Som studentkoordinator kommer jag bland annat samordna och koordinera olika typer av studentaktiviteter för NCC runt om i landet.

Förra veckan spenderade jag i region Syd och närmare bestämt i Malmö. Fick ett mycket positivt bemötande och hade även förmånen att delta på en lyckad rekryteringsaktivitet.

I samband med att citytunneln genom Malmö invigdes anordnade NCC- Syd ett rekryteringståg för studenter från olika skolor i Skåne. Över 200 studenter besökte tåget och de fick möjlighet att lyssna på NCC-personal som varit med och byggt tunneln.

Efter guidningarna i tunneln avslutade vi med mat och speeddatingintervjuer i Malmö Arena.
Studenterna var mycket nöjda och jag vill tacka för ett fint initiativ från region Syd.

Hoppas vi kan göra om detta någon annanstans framöver.
Ha en fin dag
David

2 kommentarer:

NCC Blog sa...

Hej,Jag vill praktiken hos er.Jag arbetade som målare i Turkiet.Jag studerar i svenska på nivå D på folkuniversitet.Jag bor i Malmö.Jag är ledig på eftermiddagar alla dagar.
Mhv¤Umit

David Artberg sa...

Hej Umit,

Vad roligt att du är intresserad av att göra praktik på NCC. Dels kan du hitta prakikplatser här på NCC.se men du kan också kontakta Martin Lindskog som är ansvarig för de här frågorna i malmöregionen. Martin.lindskog@ncc.se

hälsningar

David Artberg studentkoordinator
david.artberg@ncc.se