torsdag 23 december 2010

Club 33

Maria

Som jag nämnde i mitt senaste inlägg började jag i måndags på ny arbetsplats, jag ska under de närmaste månaderna syssla med projektering vilket innebär de arbete som görs innan ett bygge startar. Jag kommer att vara Bitr. projekteringsledare i ett projekt beläget centralat i Uppsala, vilket kommer innehålla både ombyggnad och nyproduktion. Just nu sitter jag och läser in material allt från mötesprotokoll, bakgrundsfakta, ritningar till att fördjupa mig i olika detaljer. Återkommer mer om detta senare.

I och med att jag ännu inte har så mycket konkret att berätta om mina arbetsuppgifter tänkte jag istället passa på att ge information om en klubb som vi har på NCC i Uppsala. Club 33 heter den och vänder sig till tjänstemän inom företaget under 33 år. Jag är själv medlem och tycker att det är ett väldigt bra tillfälle för unga och relativt nyanställda på företaget att nätverka. Vi träffas ungefär varannan månad och då oftast i samband med en aktivitet, vilka varierar mycket beroende på vem som anordnar. Det kan tillexempel vara studiebesök på någon av medlemmarnas arbetsplatser, sportaktiviteter (vi brukar utmana ”de äldre” två ggr om året) eller så sätter vi oss ned och diskuterar aktuella ämnen. I helgen begav sig Club 33 till fjällen rättare sagt Sälen. Vi började vistelsen med konferens på Experium i Lindvallen, resten av helgen var det fri lek med mycket skidåkning och skratt. Härligt väder hade vi i fredags också.


Avslutningsvis vill jag passa på att önska Er alla en riktigt
God Jul!

Inga kommentarer: