tisdag 17 februari 2009

Ritningar

.

På de flesta byggen finns många ritningar och så även på detta bygge. Aktuella ritningar hänger i galgar och extra exemplar och makulerade ritningar ligger i lådor i ritningsbordet. Inte allt för sällan står jag med två ritningar framför varandra på det 110 cm höga bordet och då räcker inte riktigt mina 158 cm till. Ganska snart efter att jag hade börjat insåg jag att jag behövde någon sorts pall och plötsligt en dag kom snickaren Roffa med en överraskning. Han hade hört mitt problem och helt enkelt byggt en till mig! Då blev jag verkligen glad och den används frekvent av både mig och andra.

Den är också mycket användbar när man ska prata med långa människor. Jag minns särskilt en gång när jag stod mellan två golvläggare som båda var över 195 och diskuterade en ritning. När jag klivit upp på pallen var vi plötsligt nästan jämnhöga och jag tror faktiskt att det gjorde oss mer jämlika i vår diskussion.

1 kommentar:

NCC Blog sa...

Jag kan inte föreställa mig att någon ser ner på dig. ;-)¤Erik