måndag 2 februari 2009

Bästa hjälpredan



För att jag ska komma ihåg vad jag ska göra under dagen behöver jag oftast lite hjälp och min bästa hjälpreda är mitt block som alltid finns lättåtkomligt i vänster byxficka. Så fort jag får en uppgift eller kommer på något jag ska göra skriver jag ner det i blocket.
Allt eftersom sakerna blir gjorda bockar jag av dem, är det någon som kontaktats skriver jag ner det och telefonnumret, beslutas något skriver jag ner det också.

Det här blocket har visat sig väldigt användningsbart även då uppgifterna är utförda då jag ofta går tillbaka för att se vad som sas eller gjordes.

På fritiden händer det att jag letar efter blocket och blir något irriterad när det inte finns där och jag betvivlar faktiskt att jag någonsin kommer sluta med att bära ett anteckningsblock med mig för jämnan (på arbetstid vill säga).

Och som någon vis sa, alla sätt är bra utom de dåliga :)

Inga kommentarer: