fredag 22 oktober 2010

Viktigt med bra kollegor

Josefin

Hur roliga arbetsuppgifter jag än har så tycker jag att det är det otroligt viktigt att trivas med mina arbetskamrater.
"Mina" gubbar på jobbet är ganska annorlunda från mina privata kompisar men jag trivs väldigt bra med dem och jag tror faktiskt att de gillar mig med. Ibland har vi ganska livliga diskussioner och det är utvecklande att prata med dem som ibland har en annan syn på samhället och livet än vad jag har. Det pratas ofta om högt i tak och det måste jag säga att jag tycker att vi har, vi kan prata om allt från politik till förhållanden och så klart hur byggvärlden är. Det är intressant att lyssna på dem som har jobbat i den här branschen länge och kan reflektera över vad som hänt under de år som gått. Själv kan jag nog bidra med nya infallsvinklar och ifrågasätta gamla värderingar.

Stämningen på jobbet gör det roligt att gå till jobbet och det känns att vi jobbar som ett lag och hjälps åt.

Eftersom det är fredag gick vi idag och fikade på en restaurang här bredvid vilket var trevligt och ett litet avbrott från de vanliga rutinerna.

Hoppas att du får en trevlig helg!

Inga kommentarer: