fredag 15 oktober 2010

Föreläsning med Kay Pollak

Josefin

Ja, hur blev det då föreläsningen med Kay Pollak? Jo, den blev bra :)

När jag kom upp började det med att jag stötte på John som gjorde sin första sommarpraktik under studietiden vid Påljungshage där jag då jobbade. Idag är han nyanställd trainee och det är jätteroligt att se hur någon gått från teknolog till anställd!
.
Efter fika och lite prat var det sen dags för Kays föresläsning. När vi kom stod han och tog nästan alla i hand och hälsade välkommen vilket gjorde att det på en gång kändes personligt. Därefter entrade han scenen. Det är imponerande med någon som ser så avslappnad och nöjd ut på scen. Han berättade sin livsresa och o hur man kan lära sig saker om sig själv i möten med andra. Han talade mycket om hur vår självbild påverkar oss, att så länge jag innerst inne inte tycker att jag är bra nog så kan jag inte bli riktigt bra och stå upp för det jag tror och kan.
.

Här tackas Kaj av Lotta som var en av dem som ordnade föreläsningen.


Det blev många goda skratt och jag gick därifrån glad och påmind om att det är jag som bestämmer hur jag ska reagera på andra människor. Alltså behöver jag inte bli irriterad bara för att någon annan är irriterad. Kan jag istället hålla mig lugn och glad känns det bättre för mig och antagligen smittar det även av sig på andra.

Inga kommentarer: