tisdag 5 oktober 2010

Så blev Stellaträffen

Josefin

Vilken energikick det blev att träffa och lyssna på Clas Schmidt alias Sara Lund!

En del var nog lite skeptiska innan och jag själv var lite nervös för jag visste inte hur det skulle tas emot och jag hade aldrig träffat en transvestit. Vi hade dock pratat i telefon för att planera dagen. Det som slog mig när vi sågs var att han var öppen, lätt att prata med och riktigt snygg i sina kvinnokläder. När sen föreläsningen drog igång tog det inte lång stund innan alla lyssnade fängslat.


En kvinna sa efteråt att "först tyckte jag inte att han var så snygg men när han trollbundit oss med sina berättelse blev han nästan vacker"

En annan tyckte att man slutade se hans kläder när hans berättelser trädde fram och det håller jag med om.

Vi blev bland annat uppmärksammade på hur många duktiga medarbetare vi går miste om om vi inte tänker på att vända oss till alla människor och ha en så öppen stämning på arbetsplatserna att alla törs vara på det sätt de vill vara. När det blev dags för gruppdiskussioner var alla engagerade och det var inte tyst för en sekund utan vi fick gå in och bryta då samtalen aldrig ville ta slut.

Föreläsningen gav även ringar på vattnet i form av många och långa diskussioner tillbaka på arbetsplatserna. Jag är säker på att det bidrar till en varmare och öppnare atmosfär oss kollegor emellan ävan fast det ibörjan kan gnissla lite. Alla tycker ju inte lika och det är helt ok bara vi accepterar varandra.

Vill du gå in på Claes/Saras hemsida är den http://www.saralund.se/

Inga kommentarer: