torsdag 8 mars 2012

Processutveckling!

Camilla


Varselkläderna är utbytta mot kavajen, skyddskorna mot klackarna och hjälmen mot välfriserat – jag har flyttat in till huvudkontoret!


6 månader har gått sedan jag började på NCC:s traineeprogram och det har blivit dags för mig att rotera. Så att nu har jag alltså flyttat in till huvudkontoret för att göra min nästa rotation på process utveckling. Det skall bli väldigt spännande att få en inblick i vad de sysslar med här!

Processutveckling inom Construction Sverige består av staberna Teknisk Utveckling, Verksamhetsutveckling, Produktionsstyrning, Inköp, NPG och Miljö och arbetar med olika strategiska utvecklingsprojekt samt utveckling av processerna för Construction Sverige.

Min uppgift här kommer vara att undersöka hur NCC skall använda sig av 5S - ett verktyg inom leanproduction för att skapa ordning och reda på arbetsplatsen.

Inga kommentarer: