tisdag 16 november 2010

SVR-dagar 2010

Josefin

Vet du vad SVR är? Jo, Sveriges Väg och vattenbyggares riksförbund, eller som det står kring loggan Swedish society of civil and structural enigneers. Medlemmarna är i huvudsak civil- och högskoleingenjörer med Väg- och vatten, och Samhällsbyggnadsinriktning samt teknologer/studenter från dessa högskoleutbildningar (den sista meningen har jag tagit direkt från hemsidan http://www.svr.se/).

När jag var teknolog gick jag med i SVR då de ordnade roliga och intressanta aktiviteter och det gav mig inspiration och idéer för framtiden. Nu när jag jobbar är jag fortfarande med då det ger mig både ett trevligt nätverk och håller mig uppdaterad på vad som händer i branschen.

I morgon och på torsdag är det de årliga SVR-dagarna som turnerar mellan Stockholm, Lund/Malmö och Göteborg. I år är det Stockholms tur och jag ska dit :)
Som teknolog får man gå till ett väldigt förmånligt pris och ska du inte gå i år så tycker jag verkligen att du ska försöka komma med ett annat år!
Ska du dit vore det jätteroligt och kommer förbi NCCs monter och pratar med mig eller hugger tag i mig på annat håll om du känner igen mig!

Självklart kommer det sen ett inlägg om hur det var :)

Inga kommentarer: