torsdag 24 juni 2010

Midsommarfest

Eleonore

Idag är det dagen före midsommar och det är även dags för långhelg! Det ska bli skönt att få koppla av lite. Vi avslutade dagen på bygget att bjuda på en midsommarfest för alla inblandade. Vi dukade upp ett långbord för 50 personer och serverade ägg, sill, jordgubbar och diverse midsommarmat. Det var kul att ha all personal samlade för en gångs skull, eftersom vi jobbar skift och är utsprida på olika delar av sträckan så blir det ju inte så ofta som man har möjlighet att samla alla på en och samma gång. Men det verkade som om midsommarfesten var uppskattad! Det är väldigt viktigt att man ibland hittar på något extra och inte bara fokuserar på jobbet, man behöver sådana tillställningar så man har något kul att se framemot.

Njuter i det fina sommarvädret

Idag hade jag även mitt första medarbetarsamtal. Alla på NCC har detta samtal en gång om året med sin närmaste chef. Då går man igenom hur det går på jobbet, vad är bra och vad är mindre bra. Man sätter även upp genensamma mål och framtidsplaner. Det känns väldigt bra att man har ett sådant samtal där man kan sitta i lugn och ro och prata igenom vad som kan bli bättre och vad som man är nöjd med. Och även att det finns en plan på vad man ska göra i framtiden och hur man ska göra för att komma dit. Min närmaste chef är min entreprenadchef och han är även min mentor som jag har fått i samband med min anställning som trainee på NCC. Förutom att jag har medarbetarsamtal har jag även mentorsamtal, så man blir mer än väl omhändertagen =)

Trevlig midsommar på er!

1 kommentar:

NCC Blog sa...

Det är lätt att bli inspirerad när man läser din blogg.¤Linnea