måndag 19 januari 2009

Vad ska du bli när du blir stor?

När man börjar på ett trainee program skjuter man beslutet om ”vad man ska bli” ett tag på framtiden. Under de två år som man är trainee på NCC som får man prova på många olika roller och typer av projekt.

För mig närmar sig dagen när jag måste bestämma mig för vad jag ska bli när jag blir stor med stormsteg. Den första oktober är min trainee period över och jag måste välja yrkesbana, redan nu frågar min handledare mig varje gång vi ses om jag kommit fram till något svar.

Den rollen som jag har tyckt bäst om hittills var när jag var kvalitet, miljö och arbetsmiljöansvarig på Söderledstunneln i somras. Men det är svårt att veta om det verkligen var rollen som sådan eller gänget jag jobbade med, projektet i sig eller det faktum att jag fick stort eget ansvar?!

Dessutom är den rollen starkt kvinnodominerad och man får ofta agera som projektets tjattant… Tror även att det är en roll som är lätt att fastna i.

Men jag har en stund till att fundera på, och snart ska jag vidare från inköp på ett projekt till kalkylavdelningen, och vem vet jag kanske märker att kalkylator är mitt drömjobb?!

Inga kommentarer: