måndag 12 januari 2009

Arbetskläder

Jag håller med Josefin, det är inte alltid lätt att vara liten. Jag var tvungen att lägga upp mina byxor 15 cm vilket gjorde att ena reflexranden längst ner på byxan försvann, vilket gör att byxorna egentligen inte är godkända att ha på ett bygge. Men vad ska man göra?

Ett annat problem är att jackorna inte finns i tillräckligt små storlekar, och det beror på att det är lag på att man måste ha ett visst antal kvadratmeter reflextyg på sig på ett bygge och därför kan jackorna inte göras mindre.

Men håll ut alla tjejer! NCC håller just nu på att ta fram en kollektion arbetskläder speciellt gjorda för tjejer.

Motsatsen är ju självklart inte så lätt heller, en annan trainee Gustav, har storlek 49 i skor och det var inte heller så lätt att hitta. Han fick gå till en specialbutik för att hitta stålhätte- och spikskyddsförsedda skor. Josefin, du kan ju alltid fråga honom om tips!

3 kommentarer:

NCC Blog sa...

Har du ett namn på specialbutiken eller ett nummer till Gustav tar jag tacksamt emot det!

Det var även intressant att höra att man måste ha en viss yta reflextyg på kläderna, det har jag inte hört förut.

Hälsningar¤Josefin

NCC Blog sa...

Hej!

Beroende på om man jobbar på väg, i tunnel eller med hus så är det olika mängd reflex som gäller. Är olika klasser, tex om man jobbar i tunnel så måste man ha klass 3 på jackan och klass 2 på byxan, blir sammanlagt 5. På hus räcker det med sammanlagt klass 3.

Gustav har nummer 08 5855 53055. Hälsa från mig!¤Andrea

NCC Blog sa...

Oj, blev visst en femma för mycket i telefonnumret..¤Andrea