fredag 11 februari 2011

Konsten att förhandla

Eleonore
Nu var det någon vecka sedan jag skrev här på bloggen. Men Maria och Erik har varit flitiga. Kul och trevligt sätt att presentera några av NCC:s senaste traineer på!

Min första månad inne på kalkylavdelningen har bara flugit förbi! Jag har räknat på mitt första jobb som består av tre stycken innergårdar till lägenheter med bland annat plattor, vegetation och cykelparkeringar. I veckan har jag även varit på kurs i Förhandlingslära.

I tisdags åkte jag upp till en konferensanläggning mitt ute i skogen i Mullsjö, Småland. Här fick jag tillsammans med 15 andra av NCC:s medarbetare en tredagars kurs i hur man bli en bättre förhandlare. Kursen varvades med teori och rollspel. Andra dagen var det dags att se om vi hade lärt oss något. Vi fick ett case och skulle då parvis förhandla mot varandra. Det hela filmades och efter förhandlingen tittade vi på filmen. Det var väldigt nyttigt att se sig själv och hur man använder sitt kroppsspråk. Jag trodde att det skulle kännas jobbigare med kameran men det tog inte lång tid annan jag glömde bort den och var helt inne i rollen.

Det har varit tre roliga och intressanta dagar. Jag har lärt mig massor som jag ska försöka använda mig av i mitt framtida arbete.

Idag är det fredag och det betyder fredagsfika. Vi fick för oss att vi missat fettisdagen och införskaffade då snabbt semlor. Bättre sent än aldrig. Det visade sig senare att vi inte alls missat den, utan var en hel månad i förväg! Men gott var det!

Trevlig helg!

Inga kommentarer: