fredag 23 april 2010

Kurs

Josefin

I onsdags och torsdags var jag på kurs i Styr och regler. Det handlar om hur luft, ventilation, rör, el och brandsystemen fungerar och kan styras och övervakas i byggnader samt vilka alternativ som finns och vad som är viktigt att tänka på vid val och upphandlingar.

Det var en ganska mastig kurs med massor av information på en ganska hög nivå. Det var precis som att sätta sig i skolbäken igen och upplägget var detsamma, att man skulle anteckna allt. Det var länge sedan jag skrev så mycket och det märks i handen att jag numera inte är riktigt van vid det. Idag känner jag mig ganska nöjd med att vara tillbaka på jobbet men kursen har rätat ut några frågetecken och skulle jag vilja repetera något av det som sas har jag en hög anteckningar och en tjock kurspärm att läsa igenom.




Förutom att fördjupa sig i ett ämne är det roligt att komma iväg på kurs då man träffar andra NCCare och får höra hur de har det på sina arbetsplatser. Den tid som inte går åt till att lyssna på kursledarna går åt till att prata med varandra så jag är lite mör idag efter alla intryck och samtal. Därför känns det extra skönt att det är fredag och helg i morgon :)

Inga kommentarer: