måndag 22 mars 2010

Hälsokontroll med jobbet

Josefin

Vart annat år går alla på företaget gå på en hälsokontroll vilket jag skrev om den 12/2 när jag precis fått min kallelse. Idag var jag iväg på min kontroll och det var kul.
De mätte blodvärde, blodsocker, blocktryck, kolesterol, vikt, längd, midjemått, hörsel, lungkapacitet och kondition. Därefter hade vi ett litet samtal om min hälsa, samt arbets- och livssituation.

Jag har aldrig varit på ett liknande test och jag tycker att det var roligt att bli kontrollerad och få ett utlåtande om min hälsa.
Sen måste jag säga att jag tycker att det är bra av företaget att skicka iväg oss på detta och det är en ganska tydlig signal att de bryr sig om vår hälsa. Hos mig hade de inget att anmärka på men för en del kan det nog vara nyttigt att få veta av någon annan att de skulle må bra av att ändra sin livsstil.

Inga kommentarer: